20 sty 2011

MONTE SANT' ANGELO - czyli z wizyta na Polwyspie Gargano

Monte Sant' Angelo (Apulia) - to w doslownym tlumaczeniu Gora swietego Aniola. Miasteczko polozone jest na Polwyspie Gargano pomiedzy Manfredonia a San Giovanni Rotondo.

Skad ta nazwa i dlaczego miasteczko jest tak licznie odwiedzane przez turystow? Otoz znajduje sie ono na wielu trasach wycieczek, glownie pielgrzymkowych. Tutaj znajduje sie jedyne Sanktuarium na swiecie, ktore nie zostalo poswiecone przez czlowieka, a przez samego Boga. Jak glosi legenda kstoszom z sanktuarium ukazal sie aniol, ktory poprosil ich o poswiecenie swiatyni, jednakze oni nie kwapili sie zbytnio i odwlekali z powierzonym im zadaniem. Po jakims czasie znow ukazal sie aniol i oznajmil, ze swiatynia zostala juz poswiecona. Do dzis dnia pielgrzymi udaja sie do miejsca objawienia, do groty na miejscu ktorej powstala ta swiatynia.






Dzis Sanktuarium jest pod opieka ksiezy Michalitow, czyli zakonnikow, ktorych glownym patronem jest Michal Archaniol.

Miasteczko samo w sobie architektura i zabudowa przypomina troche hiszpanska Andaluzje - male, biale domki usytuowane na wzgorzu. Krajobraz tek typowy dla tej czesci Poludnia Wloch:)






Z cala pewnoscia miasteczko zasluguje na uwage nie tylko ze wzgledu na Sanktuarium, ale rowniez na swoj urok tak typowy dla regionu Apulii i poludniowych Wloch.

5 komentarzy:

  1. Ja nie mialam niestety czasu, aby dokladnie obejrzec miasteczko, ale jest naprawde urocze:-) Mazenko a gdzie dokladnie bylas we Wloszech? Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja byłem wyjątkowe miasto.Przepiękna panorama.Bardzo dobre wino i bardzo dużo zabytków.Twierdza templariuszy,kościoły itd

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten szereg białych domków mnie zauroczył :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam w Sant' Angelo 2 tygodnie temu. Szkoda, że dopiero dziś trafiłam na Twoją stronę. Jest bardzo ciekawa, a ilość opisanych miejsc godna podziwu. Inspirujesz mnie do planowania kolejnych wyjazdów.
    Serdecznie pozdrawiam
    Małgosia, Lublin

    OdpowiedzUsuń