3 gru 2010

FLORENCJA/FIRENZE/FLORENCE - architektoniczna perelka

Florencja (Toskania) - to stolica i zarazem najwieksze miasto Toskanii. Jest ono niewatpliwie jednym z najpiekniejszych i najczesciej odwiedzanych wloskich miast i nie ma sie czemu dziwic. Miasto to przyciaga swoim urokiem, liczba swiatowej slawy zabytkow i polozoeniem wsrod toskanskich zielonych wzgorz.

Jedni przybywaja tutaj ze wzgledu na liczne i wspaniale architektonicznie koscioly. Tym najwazniejszym i zarazem najczesciej odwiedzanym jest Cattedrale di Santa Maria del Fiore - czwarty co do wielkosci kosciol na swiecie, ze wspaniala kopula mierzaca 90 metrow srednicy.








Kolejnym bardzo czesto odwiedzanym kosciolem jest Basilica di Santa Croce - piekny przyklad sztuki gotyckiej we Wloszech.



Oczywiscie we Florencji znajduje sie wiele, wiele mniejszych, ale rownie uroczych kosciolow, ktore z cala pewnoscia warto odwiedzic.




Florencja to rowniez przepiekne place, pelne urokliwych kamienic, rzezb, figur, niewielkich kosciolkow czy arkad.





Niewatpliwie najczesciej odwiedzanym i najpiekniejszym florenckim placem jest Plazza della Signoria, przy ktorym znajduja sie miedzy innymi Palazzo Vecchio, figura Dawida dluta Michala Aniola czy piekna fontanna Neptuna.





Najbardziej od centrum oddalonym, ale rownie czesto odwiedzanym jest Piazzale Michelangelo, z ktorego podziwiac mozna niezapomniana panorame miasta i otaczajacych je wzgorz.



Florencja to rowniez urocze uliczki starego z urokliwymi kamienicami i zwarta zabudowa.


Ale Florencja to rowniez rzeka Arno i piekne mosty przecinajace miasto. Ten najbardziej znany i zarazem najbardziej urokliwy to Most Zlotnikow z malymi, kolorowymi domkami po jego prawej i lewej stronie.


6 komentarzy:

  1. Dziękuję, uwielbiam Florencję. Byłam we wrześniu króciutko...

    OdpowiedzUsuń
  2. Eh, Florencja jest przepiekna jak rowniez cala Toskania...Pozdrawiam cieplutko! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Florencja jest piękna, mieszkałam tam kilka tygodni i nie mogłam się nadziwić, że codziennie poznaję coś nowego! A byłaś w Fiesole? Stamtąd jest świetny widok i do tego świetna restauracja - degli Etruschi.

    Fajne są targi na placach, ja trafiłam na targi bibelotów, targi książki i kuchni.
    Chętnie pojadę tam jeszcze raz, tym razem latem :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Agatko!

    Dziekuje bardzo za odwiedziny i za komentarz:) Niestety w Fiesole nie bylam, ale jezeli warto chetnie sie tam kiedys wybiore, bo Toskanie uwielbiam! Pozdrawiam goraco!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też pokochałam Toskanię. Myślę o tym, żeby znów wybrać się do Włoch, ale jest tyle miejsc, w których jeszcze nie byłam ... :) Czasami trudno się zdecydować. Za półtora miesiąca jadę do Portugalii, potem pomyślę :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przypadł mi do gustu Ponte Vecchio i jego kolorowe domki :) Reszta zabytków też bardzo mi się podobała, ale Most Złotników jest taki uroczy ;) Z Uffizi jest na niego wspaniały widok :)

    OdpowiedzUsuń